۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۷
کد خبر: ۵۷۰۷۴۶
مدیر کل اوقاف مازندران خبر داد؛

آغاز طرح نشاط معنوی در ۱۳۵ بقعه متبرکه| فعالیت تبلیغی ۸۰ مبلغ دینی

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به آغاز طرح نشاط معنوی در ۱۳۵ بقعه متبرکه استان، از فعالیت تبلیغی بیش از ۸۰ مبلغ دینی در اجرای این طرح خبر داد.
مدیر کل اوقاف مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در نشست توجیهی مبلغان طرح تابستانه نشاط معنوی در ساری گفت: این طرح از امروز در 135 بقاع متبرکه استان آغاز و تا سی و یکم مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که افزون بر این 65 بقعه متبرکه استان نیز میزبان طرح یک روزه نشاط معنوی هستند، افزود: این طرح یک روزه با رویکرد اردویی زیارتی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که در این طرح از توان و ظرفیت تبلیغی مبلغان دینی بهره گرفته خواهد شد، بیان داشت: حضور روحانیت در این طرح های فرهنگی و دینی، بازدهی و اثرگذاری برنامه ها را افزایش خواهد داد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که مبلغان دینی جوان با ارتباط چهره به چهره با مخاطبان خود مبانی و معارف دینی را به آنها عرضه خواهند کرد، افزود: تبلیغ چهره به چهره معارف دینی اثرگذاری تبلیغ را دو چندان خواهد کرد.

وی با اشاره به این که در طرح نشاط معنوی امسال بیش از 80 مبلغ دینی مشارکت دارند، تصریح کرد: اقامه نماز جماعت، پاسخگویی به سؤالات دینی، اجرای برنامه های فرهنگی و قرآنی و نشست های تربیتی و اخلاقی از جمله مهم ترین وظایف این مبلغان دینی است.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که مبلغان دینی علاوه بر برنامه های دینی و فرهنگی، به موضوع وقف و تبلیغ این سنت حسنه دینی نیز خواهند پرداخت، بیان داشت: باید مبلغان ظرفیت های ارزشمند وقف را برای مخاطبان خود تبیین و تشریح کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که در طرح نشاط معنوی امسال توجه به موضوعات مهارتی و سبک زندگی اسلامی مورد توجه مبلغان دینی حاضر در طرح قرار خواهد گرفت، بیان داشت: در اجرای این طرح تابستانه تربیت نسل جوان مهذب و انقلابی مورد توجه جدی مسؤولان است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در ادامه سخنان خود به ظرفیت بالای امامزادگان و بقاع متبرکه در رشد معنوی و اخلاقی جامعه اشاره کرد و گفت: باید از همه ظرفیت های موجود به منظور تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی جامعه بهره گرفته شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به وجود بیش از هزار و 200 امامزاده و بقعه متبرکه در استان، آن را ظرفیت ارزشمندی برای گسترش فرهنگ دینی و معنوی در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه آن طور که شایسته بوده از این ظرفیت های دینی ارزشمند در جهت رشد معنوی جامعه به خوبی استفاده نشده است.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که امامزادگان افزون بر رشد معنوی و اخلاقی جامعه، در توسعه و آبادانی بسیاری از مناطق نیز نقش آفرین بوده اند، افزود: امروز به برکت وجود این امامزادگان بسیاری از مناطق دور افتاده از محرومیت خارج شده و توسعه یافته اند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که یکی از مهم ترین برنامه های این سازمان توسعه و رونق فعالیت های فرهنگی و قرآنی در امامزادگان و بقاع متبرکه است،‌‌ گفت: در حال حاضر امامزادگان شاخص استان دارای چنین مراکز فرهنگی و قرآنی هستند که باید توسعه پیدا کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز هجمه های فرهنگی بسیار نسل جوان جامعه اسلامی را تهدید می کنند، افزود: باید با افزایش و تقویت برنامه های عمیق و اثرگذار فرهنگی و دینی میزان اثرگذاری هجمه های دشمن را به حداقل ممکن برسانیم.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که هدف دشمن از گسترش هجمه های فرهنگی، از بین بردن هویت دینی و انقلابی جوان ایرانی است، خاطرنشان کرد: دشمن می داند با کمرنگ کردن هویت دینی و انقلابی جوانان کشورمان می تواند بسترهای لازم را برای نفوذ فرهنگی در کشور فراهم کند./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات